3 redenen om Mindful Run uit te proberen!

Met dank aan Blogster Severine en instructeur Laura!

Mindful Run is een manier van lopen waarbij je je heel bewust bent van de manier waarop je loopt en van wat er rondom jou gebeurt. Hoe moet ik juist ademen, via de neus of via de mond? Hoe zet ik mijn voeten neer? En oh, welk vogeltje hoor ik daar in de bomen?

Ik had er nog nooit van gehoord tot vriendin M. me vroeg of ik zin had om mee te gaan naar een les van haar cursus ‘Mindful Run’ in de Gentbrugse Meersen, omdat er enkele afzeggingen waren. Zoals je wel verwachtte zei ik dus: ‘Ja hoor!’ Hoewel zeer last minute had ik die zaterdagochtend toch vrij, weet je nog wel uit  Die loopsessie op zaterdagochtend maakte deel uit van een cursus van 5 lessen, georganiseerd door Mindful Run Gent, met Laura.

Reden 1: Het is ideaal voor beginnende of her-startende lopers

Lopen is een sport waar ik een haat-liefde-verhouding mee heb. Vroeger heb ik de 10 Miles enkele keren gelopen, maar dat was meer op karakter dan door mijn feitelijke conditie en uithoudingsvermogen  Het toeval wil dat V. en ik momenteel een weddenschapje houden  om wie het meest kilometers loopt, in aanloop naar een (zéér korte) kerstmannenrun voor het goeie doel, waar we aan deelnemen. Een extra training was dus mooi meegenomen!

Bij Mindful run ben je niet de hele tijd aan het lopen, integendeel. Je stopt ook geregeld voor een opdracht en wandelt veel tussendoor. Ideaal voor elk niveau!

Reden 2: Je hoofd volledig leegmaken doet deugd

Iedereen heeft dat gevoel wel eens. Je zit met zoveel muizenissen in je hoofd over je werk, de kinderen, je lief, je geld, de toekomst… De ene gaat dan yogadoen, de andere gaat zich bezatten op café. Of je kan gaan lopen met je haren in de wind. En eens je weet waar je op moet letten om ‘mindful’ te lopen, werkt zo’n loopje nog veel ontspannender.

Reden 3: It’s hip, it’s fast, it’s sharp it’s new (danku School is Cool)

Er zijn al vele Mindful Run groepen opgericht in Nederland en België. Zoek op de officiële website van Mindful Run België of er ook al een groep in jouw regio bestaat.

Ik volgde een sessie mee van Laura in Gentbrugge, en da’s echt een keitoffe!




3 redenen om Mindful Run uit te proberen!

Beweging helpt prevenitief bij burn-out symptomen!

Lopen of beweging in het algemeen is een preventief middel bij burn-out. Wetenschappelijke onderzoek bewijst dit.

Lees meer

Mindfulness; hype of wetenschap

Een mooi artikel dat aantoont dat Mindfulness wel degelijk een hulpmiddel kan zijn in de strijd tegen stress en burn-out. Toch zijn er nog andere oplossingen en factoren om rekening mee te houden. Artikel uit de KNACK

Lees meer

Annemie, Mindful Run instructeur uit Rotselaar.

Wie is Annemie? Wat doet ze en waarom is ze Mindful Run instructeur geworden? Lees hier haar drijfveren.

Lees meer

Mindful Walk: meer dan gewoon wandelen!

Geniet je van het wandelen, ben je op zoek naar rust, en wil je wel wat meer ondersteuning met een groep gelijkgestemden, dan is een cursus Mindful Walk de oplossing voor je!

Lees meer

De 8 stappen om een BO te bestrijden

BO is in mijn ogen eerder een mooie meisjes naam, dan de vaakst voorkomende ziekte vandaag de dag. Maar welke stappen moet je ondernemen om er mee om te gaan?

Lees meer

Start je dag positief!

Ontdek hier de 5 tips voor een positieve dag!

Lees meer

Lopen in de sneeuw, een paradijs!

8 tips om te lopen in de sneeuw

Lees meer

Running makes you a happier person, new research confirms

Nieuw wetenschappelijk onderzoek bevestigt dit. Jane Mcguire 25/04/2018

Lees meer

Je bent het waard!

Review van een Mindful Runner

Lees meer

Wandeltherapie Libelle

Mooi artikel dat nauw aansluit bij onze Mindful Wandelcoaching

Lees meer

Meer en meer Netw@lks

Met dank aan VKW Limburg

Lees meer

Silent Walk en Run

16 december 2018

Lees meer
keyboard_arrow_up

{{ popup_title }}

{{ popup_close_text }}

x