Lopen in de sneeuw, een paradijs!

"Een hel voor het verkeer, maar er in lopen doet geen zeer"

Cfr. Hannes Mindful Run Belgiƫ

 Ben je een loper, wandelaar of mountainbiker, dan mag je je aansluiten bij het clubje gelukkigen als het sneeuwt. Wij outdoor sportievelingen kijken jaarlijks uit naar die paar dagen waar:

  • de sneeuwvlokjes lekker blijven steken op je wimpers
  • waar je,  net zoals een snowboarder die een lijntje trekt in verse sneeuw, nageniet van de gemaakte voetafdrukken 
  • geniet van het kraken van de sneeuw onder je niet  waterdichte loopschoenen
  • je eindelijk het park voor je alleen hebt 
  • en dubbel zo hard geniet van de lekker warme douche nadien 
Wil je ook Mindful gaan lopen in de sneeuw, hier 8 tips:
  1. Draag laagjes zodat je niet te snel gaat afkoelen. Mijn visie blijft echter wel, namelijk vertrek altijd KOUD of FRIS, maar zorg toch dat je bestand bent tegen helse winterse omstandigheden
  2. Blijf lopen, overdag of zelfs als het donker is. Overdag is de pracht, in het donker geeft de sneeuw een mooie natuurlijke verlichting van je traject
  3. Blijf op gekende paden en vermijd onnodige risico's 
  4. Loop een vlak parkoers, vooral de afdalingen kunnen verraderlijk glad zijn
  5. Pas je stappenfrequentie aan. Loop met kleinere passen, minder impact, meer controle, en dus ook minder kans op uitschuiven
  6. Verminder je snelheid. In de sneeuw lopen zorgt voor meer wrijving, meer weerstand. Je kan dus niet dezelfde snelheid aanhouden, dan je gewoon bent. Ervaar dit, wees hier bewust van en loop gerust eens 2 km/h trager.
  7. Vergeet je handschoenen, Buff of muts niet
  8. Last but not least: GENIET. Kijk, luister, voel, ruik en proef (sneeuw) en je wordt 1 met jezelf en 1 met de natuur

!Welkom bij Mindful Run!


Wil je ook eens een 5 weekse cursus Mindful Run volgen, ga op zoek naar een instructeur in je buurt!


Lopen in de sneeuw, een paradijs!

Beweging helpt prevenitief bij burn-out symptomen!

Lopen of beweging in het algemeen is een preventief middel bij burn-out. Wetenschappelijke onderzoek bewijst dit.

Lees meer

Mindfulness; hype of wetenschap

Een mooi artikel dat aantoont dat Mindfulness wel degelijk een hulpmiddel kan zijn in de strijd tegen stress en burn-out. Toch zijn er nog andere oplossingen en factoren om rekening mee te houden. Artikel uit de KNACK

Lees meer

Annemie, Mindful Run instructeur uit Rotselaar.

Wie is Annemie? Wat doet ze en waarom is ze Mindful Run instructeur geworden? Lees hier haar drijfveren.

Lees meer

Mindful Walk: meer dan gewoon wandelen!

Geniet je van het wandelen, ben je op zoek naar rust, en wil je wel wat meer ondersteuning met een groep gelijkgestemden, dan is een cursus Mindful Walk de oplossing voor je!

Lees meer

De 8 stappen om een BO te bestrijden

BO is in mijn ogen eerder een mooie meisjes naam, dan de vaakst voorkomende ziekte vandaag de dag. Maar welke stappen moet je ondernemen om er mee om te gaan?

Lees meer

Start je dag positief!

Ontdek hier de 5 tips voor een positieve dag!

Lees meer

Running makes you a happier person, new research confirms

Nieuw wetenschappelijk onderzoek bevestigt dit. Jane Mcguire 25/04/2018

Lees meer

Je bent het waard!

Review van een Mindful Runner

Lees meer

Wandeltherapie Libelle

Mooi artikel dat nauw aansluit bij onze Mindful Wandelcoaching

Lees meer

Meer en meer Netw@lks

Met dank aan VKW Limburg

Lees meer

3 redenen om Mindful Run uit te proberen!

Auteur: Severine

Lees meer

Silent Walk en Run

16 december 2018

Lees meer
keyboard_arrow_up

{{ popup_title }}

{{ popup_close_text }}

x