Lopen in de sneeuw, een paradijs!

"Een hel voor het verkeer, maar er in lopen doet geen zeer"

Cfr. Hannes Mindful Run Belgiƫ

 Ben je een loper, wandelaar of mountainbiker, dan mag je je aansluiten bij het clubje gelukkigen als het sneeuwt. Wij outdoor sportievelingen kijken jaarlijks uit naar die paar dagen waar:

  • de sneeuwvlokjes lekker blijven steken op je wimpers
  • waar je,  net zoals een snowboarder die een lijntje trekt in verse sneeuw, nageniet van de gemaakte voetafdrukken 
  • geniet van het kraken van de sneeuw onder je niet  waterdichte loopschoenen
  • je eindelijk het park voor je alleen hebt 
  • en dubbel zo hard geniet van de lekker warme douche nadien 
Wil je ook Mindful gaan lopen in de sneeuw, hier 8 tips:
  1. Draag laagjes zodat je niet te snel gaat afkoelen. Mijn visie blijft echter wel, namelijk vertrek altijd KOUD of FRIS, maar zorg toch dat je bestand bent tegen helse winterse omstandigheden
  2. Blijf lopen, overdag of zelfs als het donker is. Overdag is de pracht, in het donker geeft de sneeuw een mooie natuurlijke verlichting van je traject
  3. Blijf op gekende paden en vermijd onnodige risico's 
  4. Loop een vlak parkoers, vooral de afdalingen kunnen verraderlijk glad zijn
  5. Pas je stappenfrequentie aan. Loop met kleinere passen, minder impact, meer controle, en dus ook minder kans op uitschuiven
  6. Verminder je snelheid. In de sneeuw lopen zorgt voor meer wrijving, meer weerstand. Je kan dus niet dezelfde snelheid aanhouden, dan je gewoon bent. Ervaar dit, wees hier bewust van en loop gerust eens 2 km/h trager.
  7. Vergeet je handschoenen, Buff of muts niet
  8. Last but not least: GENIET. Kijk, luister, voel, ruik en proef (sneeuw) en je wordt 1 met jezelf en 1 met de natuur

!Welkom bij Mindful Run!


Wil je ook eens een 5 weekse cursus Mindful Run volgen, ga op zoek naar een instructeur in je buurt!


MINDFUL RUN- coaching and training
keyboard_arrow_up

{{ popup_title }}

{{ popup_close_text }}

x