Start je dag positief!

De 5 tips om in 20 minuten je dag positief te starten!

Ik moet ook toegeven, ook ik stap soms wel eens met een slecht humeur uit het bed. Om dan nadien de files te moeten trotseren, of met de fiets door het regenweer... iedereen heeft zo van die dagen...

Als je dan je To Do lijstje bekijkt voor die dag, dan zakt de moed  je wel in de schoenen. In het beste geval zijn dit loopschoenen waardoor je ineens ook al de aftrapt geeft naar een positieve dag!                        

Wetenschappelijk onderbouwd!                   

Marcel Schwantes bedacht de ultieme ochtendroutine die er, als je het dagelijks doet, voor zorgt dat je brein positiever wordt. Maar dat is niet alles! Je creëert er innerlijke rust mee en trekt mensen als een magneet aan door jouw fantastische glimlach. Schwantes baseerde zich voor die veelbelovend routine op wetenschappelijke onderzoeken en de input van lectoren van onder meer Stanford University en de Harvard Business School. En het goede nieuws is dat je er maar dertig minuten voor moet uittrekken. Zo ga je te werk:

1. Doe een goede daad!

Inderdaad, denk eens aan een ander. Aan je geliefde, of je kinderen, of je huisdier of je buurman. De eerste 5 minuten van de dag ga je iemand anders plezieren. Deze gunt heeft namelijk een positief effect op je brein. Je krijgt een geluksboost die je doet, zonder enige verplichting. en zonder dat je er iets voor terug vraagt!

Tips:: help je kinderen eens extra, zet de vuilbak van je buren op de juiste plaats, gun iemand op Linked In een complimentje...

Duur: 5 minuten

2. Schrijf drie dingen neer waarvoor je dankbaar bent

Wees dankbaar voor de dingen die in je leven gebeuren. Of het nu op je werk is, of thuis, op de sportclub of in je familie. Noteer dit op een leuke plek of in een leuk boekje. Dit kan je nadien even herbekijken, maar vooral het instant bezig zijn met deze gebeurtenissen brengt je in een GOEDE POSITIEVE VIBE.

Tips: ik ben dankbaar dat ik elke ochtend mijn kindjes naar school kan brengen, ik ben dankbaar voor de tijd die ik voor mezelf creëer.

Duur: 2 minuten

3. Doe een ademhalingsoefening

Of je nu een belangrijke presentatie op de agenda hebt staan, een deadline hebt, of gewoon een werkdag, start je dag dan met een reeks ademhalingsoefeningen. Door 5 minuten een ademhalingsoefening te doen onstress je, maak je je lichaam fysiek en mentaal klaar, om aan de dagtaak te beginnen.  Stress is namelijk een belangrijke oorzaak van mentale en fysieke gezondheidsproblemen.

Tips: gewoon rustig ademen, in een comfortabele zitpositie, met focus op de buikademhaling

Duur: 5 minuten

4. Blijf jezelf ontwikkelen en start in de ochtend!

Leer eens iets bij. Start je in de ochtend, dan is je brein alert en kan je postiever uit de startblokken schieten. Deze tip vergt wat meer creativiteit en inspiratie, maar elk leermoment is een motivator voor je brein!

Tips: ondervraag je kinderen voor een toets, ga een gesprek aan met een collega, luister een VLOG of E-book op weg naar je werk

Duur: 5 minuten

5. Doe aan beweging!

Beweging werkt! Het is bewezen dat beweging niet alleen je lichaam, maar ook je brein in beweging zet. Je hormonen zorgen ervoor dat je creatief gaan denken, met ruimte voor innovatie. Dit alles zorgt voor een positieve mindset wat je dag alleen maar ten goede komt. Als je in de ochtend sport, warm je je lichaam maar ook je geest op! Zo moet je in de avond niet aan de bak om op zoek te gaan naar wat tijd voor beweging.

Tips: leg je kledij de avond voordien al klaar. Doe aan ropeskipping of core stability training.

Zet je wekker een half uurtje vroeger! Neem gerust eens de fiets naar het werk!

Duur: 10 minuten


Start je dag positief!

Beweging helpt prevenitief bij burn-out symptomen!

Lopen of beweging in het algemeen is een preventief middel bij burn-out. Wetenschappelijke onderzoek bewijst dit.

Lees meer

Mindfulness; hype of wetenschap

Een mooi artikel dat aantoont dat Mindfulness wel degelijk een hulpmiddel kan zijn in de strijd tegen stress en burn-out. Toch zijn er nog andere oplossingen en factoren om rekening mee te houden. Artikel uit de KNACK

Lees meer

Annemie, Mindful Run instructeur uit Rotselaar.

Wie is Annemie? Wat doet ze en waarom is ze Mindful Run instructeur geworden? Lees hier haar drijfveren.

Lees meer

Mindful Walk: meer dan gewoon wandelen!

Geniet je van het wandelen, ben je op zoek naar rust, en wil je wel wat meer ondersteuning met een groep gelijkgestemden, dan is een cursus Mindful Walk de oplossing voor je!

Lees meer

De 8 stappen om een BO te bestrijden

BO is in mijn ogen eerder een mooie meisjes naam, dan de vaakst voorkomende ziekte vandaag de dag. Maar welke stappen moet je ondernemen om er mee om te gaan?

Lees meer

Lopen in de sneeuw, een paradijs!

8 tips om te lopen in de sneeuw

Lees meer

Running makes you a happier person, new research confirms

Nieuw wetenschappelijk onderzoek bevestigt dit. Jane Mcguire 25/04/2018

Lees meer

Je bent het waard!

Review van een Mindful Runner

Lees meer

Wandeltherapie Libelle

Mooi artikel dat nauw aansluit bij onze Mindful Wandelcoaching

Lees meer

Meer en meer Netw@lks

Met dank aan VKW Limburg

Lees meer

3 redenen om Mindful Run uit te proberen!

Auteur: Severine

Lees meer

Silent Walk en Run

16 december 2018

Lees meer
keyboard_arrow_up

{{ popup_title }}

{{ popup_close_text }}

x